1.Melding

Een melding kan op verschillende manieren binnenkomen bij een wijkteam, zoals je in het plaatje kunt zien. Wanneer een melding niet via VTRR binnenkomt, zorg er dan voor dat de melder bij de cliënt heeft vermeld dat het wijkteam wordt ingeschakeld, zodat het wijkteam niet als verrassing komt. 

• Denk aan: bij gezinnen met kinderen is er iemand met een SKJ-registratie vereist.

• Denk aan: pak HG-zaken zoveel mogelijk met twee mensen op, zeker bij huisbezoek.

• Denk aan: Wanneer je een melding krijgt doe je een SISA-melding. 

• Denk aan: check ‘Sluis’.


Zelfmelders

Wanneer iemand het wijkteam zelf heeft bereikt is het niet wenselijk om zo iemand te verwijzen naar de Vraagwijzer omdat dat nu eenmaal de werkwijze is. 

De Vraagwijzer is bedoeld om voor burgers een makkelijke herkenbare plek te zijn waar burgers terecht kunnen met ‘alle’ vragen. Vanuit de Vraagwijzer wordt iemand dan naar het wijkteam doorgezet wanneer het om huiselijk geweld gaat. 

Iemand naar de Vraagwijzer verwijzen om vervolgens naar het wijkteam te laten verwijzen is onzin. 


Share by: